F.A.Q.

Informatie over verzending, betaling etc. kun je hier vinden.

Hieronder een aantal vragen en antwoorden die niet op de overige pagina's terug te vinden zijn en/of waar regelmatig naar gevraagd wordt.

 

Heeft Briks Brocante een showroom?

Briks Brocante is een webshop. Alle spullen staan in een rookvrij huis op zolder. Er is dus geen showroom. Ik probeer een artikel zo goed mogelijk op de foto te zetten. Het artikel wordt duidelijk beschreven, ook als er schade aan is. Op verzoek kan ik natuurlijk altijd meer foto's maken, stuur me dan een berichtje.  Houd er rekening mee dat kleuren iets kunnen afwijken van de werkelijkheid, dit heeft te maken met enerzijds de belichting van de foto's en anderzijds de instelling van je pc/mobiel.

 

Kan ik onderhandelen over de prijs?

Nee, de prijzen in de webshop zijn vaste prijzen.

Het gebeurt steeds vaker dat ik verzoekjes krijg om te onderhandelen over de prijs. Briks Brocante verkoopt weliswaar gebruikte goederen, maar is geen Marktplaats. De goederen zijn ingekocht en er wordt een marktconforme waarde aan gegeven, soms betekent dat zelfs dat er weinig marge tussen inkoop- en verkoopprijs zit. De prijzen zijn weloverwogen en de prijzen zijn zeer schappelijk. Daarnaast is Briks Brocante een bedrijf met vaste lasten (denk aan hosting, bankkosten, reiskosten etc.) en kost het mij ook tijd en moeite om de spulletjes te vinden, schoon te maken, te fotograferen en te beschrijven.

Artikelen die afgeprijsd zijn, komen ook in de SALE! rubriek, dus neem af en toe ook daar een kijkje!

 

Een artikel dat ik zoek is helaas al verkocht, komt deze nog?

Brocante en vintage spullen zijn erg leuk, alleen het nadeel  is, dat het niet op bestelling te verkrijgen is. Het enige dat ik kan doen, is tijdens mijn zoektochten uitkijken naar het artikel. Wanneer ik het gevonden heb, ontvang je een berichtje voordat het in de webshop geplaatst is. Het heeft dus altijd zin om vooraf een mail te sturen met vermelding van het gewenste artikel.


Ik vind de verzendkosten te hoog, kan het ook goedkoper?

Artikelen die door de brievenbus passen, worden als brievenbuspost verzonden. Meestal is het een volgbaar brievenbuspakketje. Voor jou als klant fijn om te weten wanneer het komt, voor mij als verzender is het fijn om te weten dat het ook daadwerkelijk bezorgd is.

 

Ik heb ook wat oude spulletjes liggen, kan ik deze aan Briks Brocante verkopen?

Nee, helaas niet.

Regelmatig krijg ik een mail met de vraag ik oude spulletjes wil overnemen. De artikelen die ik inkoop, wil ik echter graag zelf bekijken. Op foto's is vaak maar een fractie van het artikel te zien.  Ook wordt gevraagd partijen over te nemen, bijvoorbeeld een verzameling oude blikken, maar helaas is mijn opslagruimte beperkt.

 

Nog even dit:

  • Briks Brocante is een eenmanszaak, dus het kan voorkomen dat wegens inkopen, afspraken e.d. je bestelling een dag later wordt verzonden. Ik streef ernaar de bestellingen binnen 24 uur te verzenden.
  • Ik vind het belangrijk om de spullen die ik aanbied zo goed mogelijk te beschrijven. Hier  gaat veel tijd in zitten. Herkomst, achtergrond, datering etc. zijn belangrijk om te achterhalen om zo de waarde te bepalen. Er is voor oude spulletjes immers geen catalogus met vaste prijzen. Daarnaast besteed ik ook veel tijd aan het maken van zo duidelijk mogelijke productfoto’s. Buiten het feit dat ik hier tijd aan kwijt ben, heb ik ook de vaste lasten van het draaiend houden van de webshop.  Daarom heb ik besloten om niet langer in te gaan op vragen van mensen die particulier hun vintage en brocante spulletjes willen verkopen en mij om een verkoopprijs of informatie vragen.

 

 

© 2014 - 2020 Briks Brocante | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel